20110116678

Większość firm transportowych oferuje swym zleceniodawcom przewóz żywności, czy dóbr, które potrzebują specjalnej temperatury. Do tego muszą mieć odpowiednie wyposażenie. Każda taka firma opiera swoją działalność głównie na samochodach – chłodniach. Tych jest mnóstwo, każdy może wybrać taki, aby odpowiadał jego potrzebom. Zobacz jakim sprzętem dysponujemy.

Zanim kupimy samochód chłodnię musimy zastanowić się nad tym, jaki będzie czas transportu produktów, które mogą się popsuć, jaka będzie ich ilość (to pozwoli nam na zaplanowanie ładowności naszego nabytku). Wybór takiego samochodu wbrew pozorom nie jest łatwy. Wracając do czasu transportu – każdy przedsiębiorca powinien sprawdzić charakterystykę ładunku, ponieważ jedne produkty muszą mieć podczas przewozu stałą temperaturę i wówczas konieczna jest chłodnia, zaś inne mają określone tzw. widełki. Wówczas, jeżeli podczas transportu temperatura wewnątrz zabudowy auta nie wyjdzie poza te widełki – wystarczy użyć furgonu izotermicznego. Co do drugiego warunku, trzeba pamiętać, że na krótkich trasach, gdzie ładunek będzie niewielki wystarczy mniejszy samochód, który jest bardziej zwrotny i szybciej z ładunkiem dotrze do celu. Dłuższe trasy wymagają już większych specjalistycznych samochodów.

Najczęściej wybieranym do przewozu produktów spożywczych wymagających stałej temperatury jest chłodnia, która posiada DMC 3,5 i ładowność 1,2 t. Używany samochód powinien mieć taką wysokość, aby mógł dopasować się do specjalnych ramp pozwalających na rozładowanie go we wszystkich centrach dystrybucyjnych bez obaw, że podczas rozładunku towar może ulec uszkodzeniu. Ważne jest również, aby samochody wyposażone były w agregaty chłodzące, najlepiej dwufunkcyjne. Pozwoli to na utrzymanie w chłodni odpowiedniej temperatury przy różnych warunkach pogodowych. Drugą ważną rzeczą, którą powinna mieć chłodnia, to termograf z drukarką, która pozwoli na wydrukowanie raportu temperatur z całego przewozu. Jest to ważne przy ewentualnych nieprawidłowościach, albo reklamacjach, aby udowodnić, że podczas przewozu wszystko było w porządku.